Parbriz JEEP

Parbriz JEEP

Comercializam si montam la domiciliu Parbriz JEEP si geamuri  pentru modelele

Alege modelul care te intereseaza

Daca ai nevoie urgent suna-ne, nu mai pierde timpul !

Geam lateral JEEP

Luneta JEEP

Istoric  

In anul 1939 realizarea unui vehicul militar universal devenise o cerinta stringenta. Din aceasta nevoie s-a nascut Jeep-ul si, odata cu el, o serie de povesti si istorioare. Vehiculul patratos a facut fata cu succes in 3 razboaie, fara a mentiona intensa sa folosire in scopuri civile. Jeep-ul s-a dovedit a fi un vehicul eficient si robust, devenind simbolul american in eforturile de razboi, nici un obstacol nereusind sa-l opreasca. Jeep-ul a reprezentat pentru transportul terestru ceea ce a insemnat avionul pentru transportul aerian. Istoria Jeep-ul e portretizarea ingineriei americane. In 1939 armata americana dorea inlocuirea motocicletelor si a vehiculelor invechite aflate in uz. Dorea ceva care sa se ridice la nivelul standardele militare. De altfel a fost intocmita si o lista a cerintelor ce trebuiau indeplinite de un asemenea vehicul. De exemplu vehiculul trebuia sa aiba o capacitate de incarcare de 272 kg, ampatamentul nu trebuia sa depaseasca 191 cm, inaltimea sub 92 cm, trebuia sa aiba o forma rectangulara, sa aiba tractiune integrala, greutatea sa totala nu trebuia sa depaseasca 544 kg.
Din 135 companii invitate sa participe la concurs, doar 3 au raspuns. E vorba de Ford Motor Company, Willys-Overland si American Bantam Car Company. Bantam a fost cea mai prompta, ea prezentandu-si planurile pentru vehicul in numai 5 zile. Willys a intarziat cu planurile sale, modelul propus costand mai mult.
Contractul initial, de 70 de Jeep-uri, a fost acordat Companiei Bantam. Insa, in momentul testarii, modelul lor s-a dovedit un esec. Cel de-al II-lea razboi mondial izbucnise deja in Europa, astfel incat au fost acceptate modelele propuse de celelalte 2 companii. Cel al companiei Willys s-a dovedit a fi cel mai bun, urmat de prototipul celor de la Ford si apoi de Bantam. Era insa o problema, vehiculul realizat de Willys cantarea mai mult decat era trecut in specificatiile armatei. Inginerii de la Willys au dezmembrat masina, au subtiat tablaria iar aproape 5 kg de vopsea au fost date jos. La o noua cantarire avea cu aproape 2 kg mai putin decat cereau standardele. Modelul Willys era de acum universal, insa trebuia sa foloseasca unele componente ale Ford si Bantam.
In iulie 1941 armata era gata sa produca un numar mare de vehicule 4X4, Willys obtinand contractul pentru 738,74$ de masina.
Numele de Jeep are deasemenea o istorie interesanta. Se spune ca numele vine de la modelul propus de Ford, de “general purpose vehicle”. De aici si initialele “Gee Pee”, initiale care s-au transformat in “Jeep”, undeva dincolo de liniile de lupta. O alta varianta sustine ca numele vine de la Eugene the Jeep, unul din personajele desenului animat “Popeye”….. citeste mai mult …. sursa Istoric Auto
parbriz jeep 1
parbriz jeep 1

Parbriz JEEP

Geam lateral JEEP

Luneta JEEP

Vindem si montam la domiciliul tau

Geam auto NOU sau AFTERMARKET

GEAM AUTO

– 2 ANI GARNATIE –

Suna ACUM pentru orice informatie 0742 62 50 40

Call Now Button